onsdag 22 juni 2016

Öppethus och showträning

Hur awesome är inte denna koreografin från förra terminen egentligen? Olivers klasser är alltid on fire och eftersom street dance är en av kvällens alla klasser ni på öppethus-veckan kan testa på helt gratis ser jag ingen anledning till att inte dyka upp ikväll, det kommer att bli grymt!

Igår blev det en lång dag på Malmö Dansakademi för min del. Först öppethus och därefter träning inför fredagens uppträdande i folkets park som ni för övrigt är välkomna att komma och titta på runt 12.00 tiden! Vad vi gjorde först var att kötta med dancehall-crewet till vår nu färdiga mix och därefter var det bollywood i våra rosa showkjolar som stod på schemat. Det var alltså bara till att ställa om från aggressivitet till happy-mode på två blanka sekunder, haha. Generellt sätt så var träningstimmarna mycket roliga och givande då det på riktigt slog mig hur mycket jag faktiskt har utvecklats. Jag blev påmind om hur jag alltid hade som vana att smälta in, vara blyg och göra mig till en i mängden. Igår fick jag istället höra att jag stack ut och det tack vare att jag nu vågar.

Jag funderade lite över vad den största skillnaden från då och nu är och jag tror att jag fann den. Istället för att hålla tillbaka av rädslan att göra fel, som jag tidigare gjorde, så kör jag nu bara på och så får det gå som det går. Det bästa med det är att det oftast går bra, åtminstone väldigt mycket bättre än om jag skulle lägga fokus på att aldrig göra misstag. Dessutom så njuter jag så mycket mer av dansen nuförtiden samtidigt som jag får ut så mycket mer av varje rörelse min kropp utformar. Tänk att ens inställning och tro på sig själv kan förändra så mycket, det är häftigt tycker jag. Så fina ni -lägg på minnet att nyckeln till er egna utveckling har ni främst i era egna händer så se till att använda den rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar