tisdag 23 februari 2016

Öppethus 2016 - Vi ses väl där?

Snubblade nyligen in på ett av albumen på MDA's facebook-sida och möttes bland annat av denna bild. I samma sekund som jag såg mig själv stå längst bak med mörkt hår kom jag ihåg när den togs. Det var nämligen första gången jag, tillsammans med min bästa vän, var på ett öppethus på Malmö Dansakademi. Gången vi med andan i halsen sprang ner till sal 1 och möttes av dunkande musik, härlig energi och så den där Bella som strålade glädje från långt håll precis på det där sättet som alla sagt att hon skulle göra. Jag minns hur bra jag mådde, hur jag fylldes av glädje efter bara några få rörelser. Allting kändes så rätt och jag tror att jag föll för denna plats redan där och då. Kärleken till både dansakademin och dansen i sig har därefter bara växt sig större. 

Nästa vecka är det äntligen dags för ännu ett öppethus och jag kunde inte vara mer exalterad än jag är just nu. Att mötas av människor i överflöd, få ta del av flertalet kostnadsfria timmar av dans tills både armar och ben skakar, uppleva stämning på topp och musik från höger och vänster... Vårtermin 2016 - Jag är så redo för dig!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar