tisdag 31 maj 2016

I'ma keep running cause a winner don't quit on themselves

Beyoncé style är en klass där jag inte alltid tänker på att jag utvecklas, men som jag vid närmare eftertanke inser att det faktiskt är precis vad jag gör. Först och främst dansas det olika stilar på dessa klasser, för beyoncé, hon kör ju allt! Street, dancehall, contemporary - säg mig vad Queen B inte kan? Det är variationen som ibland får mig att missa min utveckling, samtidigt som det är den som får mig att utvecklas. Förstår ni? Om vi har dansat dancehall som är min starka sida och sedan går över till contemporary som är en stil jag inte alls är erfaren i så är det klart att jag inte kommer att utföra den koreografin lika bra som den förra. Dock, får jag lära mig något nytt, bli mer mångsidig och samtidigt ta ett steg utanför min comfort zone - att dansa handlar mycket om att våga!

I uppvärmingen är det samma sak, det känns ibland som att jag står stilla... eller till och med försämras. Men nej, påminner Bella, vi blir hela tiden starkare och smidigare - därmed försvårar hon övningarna för varje gång och det är det som gör att vi upplever det lika jobbigt som första veckan. Hade vi dock haft upplägget som vi har nu, under första veckan, hade vi med största sannolikhet utfört samtliga övningar helt fel och då hade vi inte fått den utveckling och det resultat som vi fått idag. Så tänk på det; ibland sker utvecklingen lite i smyg men försök att se till att hålla ögonen öppna så att du faktiskt uppmärksammar den i alla fall! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar