söndag 13 december 2015

Glad lucia till er alla!

Idag är det lucia och det tjuvstartade jag och några andra bollywood-tjejer att fira hemma hos Malin redan igår. Det hann visserligen bli den 13:e innan var och en av oss tagit oss hem därifrån så vid närmare eftertanke blev det ju väldigt rätt ändå, haha! 

Vad vi sysselsatte oss med var att äta gott, ta oss an diverse jultävlingar samt att skratta åt våra egna galenskaper. Gårdagens spel lärde mig dessutom ett och annat... så som att tinad torsk räknas som julmat och att nästkommande års julkalender ska heta lussebullarnas äventyr... Det var i alla fall de svar som dök upp när julmat på T och julkalender på L visade sig vara för svårt att komma på. Michaela kom dessutom alldeles själv fram till att Silvia är yngre än julgranen då vi la bilder i en tidslinje med Sunes jul som utgångspunkt. Kreativa lekar ger ett och annat svar att skratta åt om man säger så. Vi hade ju dock stunder då vi inte skrattade åt varandras gissningar om julkalendrar eller diskuterade om det var Eric Saade eller Johnny Depp som gömde sig bakom skägget på en av de bilder som Malin tryckt upp. Då pratade vi istället om allt mellan himmel och jord. Främsta samtalsämnet blev så klart dans, men vem kan klandra oss? Det är ju tack vare dansen som vi har kommit varandra nära, som vi överhuvudtaget har träffats. Om det inte vore för den hade jag aldrig knutit band med dessa tjejer som jag idag tycker så väldigt mycket om. 

Det bästa av allt är att vi alla egentligen är väldigt olika, dock ändå så lika. Vi är ett gäng där alla är olika långt komna i livet, har olika utbildningar och framtidsplaner men samma huvudsakliga intresse. Att vi har träffats och blivit nära på otroligt kort tid är inget annat än fantastiskt. Vi pratar som om vi har känt varandra i evigheter och det är alltid lika intressant att dela med sig av saker i detta sällskap då man varje gång lär sig något nytt av varandra. Att kunna växla mellan att vara flummig till att prata om de mest seriösa sakerna så enkelt som vi kan är så skönt. Jag trivs med er, ja jag trivs med varenda kotte jag har lärt känna via MDA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar