torsdag 31 mars 2016

besito con lengua

Reggaeton blir mer och mer min grej, både när det kommer till musiken och dansen. "Dung katata, dung katata" och "dagadaga da huh, dagadaga da huh", de typiska reggaeton-beaten är som fastklistrade i mitt huvud. När det kommer till rörelserna så känns de som att min kropp rör sig hyfsat naturligt till musiken när den strömmar ut från högtalarna. Med tanke på att jag inte dansat reggaeton särskilt länge upplever jag att det är denna stil som jag utvecklas snabbast inom just nu, vilket för min del är jättemotiverande. Självklart har jag massvis att lära och det ser jag också fram emot att göra. Tills nästa vecka är kommen och mer reggaeton står på schemat får jag stilla min längtan genom att se på videor och lyssna på musik, men främst genom att dansa annat! Ni gör samma sak hoppas jag så vi ses väl redan ikväll? 

The place to be - Malmö Dansakademi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar