tisdag 27 oktober 2015

Toppad stämning på streetklassen


En liten video från gårdagens nybörjarklass i street dance med Anton Swerkström. Alltid lika härlig stämning på denna klass, underbart!

Street dance är något som jag första gången testade på så sent som i somras. På en av klasserna hade vi otroligt grymma Anton som vikarie och när han då berättade att han bland annat skulle undervisa street nybörjare på Malmö Dansakademi denna hösten blev jag extremt exalterad och likaså blir jag när jag nu varje måndag går ner till sal 1 för att dansa loss. Jag tycker nämligen verkligen om sättet som Anton undervisar på, det är tydligt och anpassat till alla som befinner sig i salen. Hans stil samt koreografierna han lär ut förtjänar även dem en tumme upp, eller två! Vad som dessutom är toppen är att Anton är så noga med både känsla och grundsteg. Jag som inte dansat street så länge, känner ändå att jag kan ta ut rörelserna och leva mig in i musiken, just på grund av all fokus som läggs på groove och bounce i uppvärmningen. Det enda man egentligen kan klaga på gällande denna klass är att en timme går så väldans fort när man har kul... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar